Mijn treinreis begon op 16 Februari 1957..Ik stapte op van station Boornbergum...Diep in de Frieze wouden...We stopten op vele andere stations in de volgende 11 jaar..Ik kreeg een vader en 6 broertjes en zusjes.....Toen ik 16 werd stapte ik uit bij een volgend station...Het station dat me moest beschermen tegen mensen..Ik huwde en samen gingen we op reis....Als spoedig bleek dat we een reisgenootje zouden krijgen..Die een deel van zijn leven met ons meereisde...
Toen we stopten bij het volgden een te vroeg station stapte mijn zoon in ....Slecht vier dagen Johan reisde je met ons mee om daarna bij het volgende station voorgoed uit te stappen
Het uitstappen van jou bracht veel verdriet met zich mee...En mijn reis werd minder mooi.. De zon verdween voor lange tijd achter de wolken ....Ik kon je niet vergeten...Na een reis van 3 jaar kwam ik op een station aan en daar stond jij mijn zoon Johny Vol vreugde gingen we met zijn drieeen op reis ...Toch kwam aan die vreugde ook snel een einde ...In alles bleek je was zo anders.... Je bent een Angelman kind
Drie jaren huilde je dag en nacht toen we stopten op een station stapte je zusje Tryntje op een mooi kind met zwarte haren en bruine ogen
Een kind toch anders dan Johny en zo mooi mijn kind je leek op je overleden broer
We hadden een fijne tijd tot dat we bij een klein stitionnetje aankwamen en daar stapte dochter Alie op ... Een mooie meid waar ik geen zorgen overhad ....Alles was goed en we waren gelukkig...Toen een donker station waar mijn man uitstapte om nooit weer terug te keren hij had zijn eind station bereikt
Verdrietig vertrok de trein en bij een volgend station Stapte mijn dochter Aswintha op..Zware tijden waren het voor ons....
Aswintha was net een maand onderweg toen haar vader uitstapte op zijn eindstation....Toen de trein eens stopte stope een station stapte daar een man met zijn familie op
Ook de man was op zijn reis zijn vrouw en kinderen kwijtgeraakt die waren opeens zomaar uitgestapt zonder dat hij het wist..
Vele stations later werden we een paar....En dochter Bernadette stapte op
Een mooie meid met krullend haar en toch ook zo anders ze is een Prader Willie kindje ....Een kind met een sterke wil
Kind wat had ik dat graag anders gezien
Enkele stations verder stapte dochter Anna op een mooie blonde meid die het leven wel aan kon en zich duidelijk liet horen een voorbeeldig kindje
Toen we nar 15 maanden weer een station aan deden kreeg ik wel even de schrik...Dochter Gretha stond me op te wachten om met ons op reis te gaan.....Mijn kind je haren zijn even wit als de sneeuw ..Je bent mijn winterkind
Een par station later stopt de trein en er werd een jongetje binnen gebracht heel klein met grote blauwe ogen die me gelijks lieten weten ma ik reis met je mee Een goed kind waar een ander vaak misbruik van maakt
Mijn gezin was compleet
Toen Tryntje 18 was wilde ze samen wonen met een vriend
Mijn haren gingen overeind staan bij het weten dat mijn kind uit zou stappen...
Ook dochter Alie had vlinders en ging bij een volgend station uit stappen om haar eigen leven ook te vormen met die vriend
En als de duivel er mee speelde stapte Aswintha ook bij een station uit maar wel een donker station....
Vaak stapte Aswintha ook weer op omdat het dan even niet ging...Maar toch stapte ze ook wer uit
Toen we stopten in 2001 om aswintha haar man en kind binnente halen om kerst en oud en nieuw te vieren
Liep het uit de hand en ik nam een ander station ik was gescheiden van mijn gezin..omdat ik een pedo neerstak
Mijn tijdelijk eindstation was de gevangenis ..Toen ik vrijkwam na 23 dagen Wilde ik weg van een man die sloeg en me verdoofde voor sex
De reclassering stapte op in op de trein om een paar stions bij me te zijn
eindelijk kon ik mijn treinreis voortzetten met mijn kinderen die nog bij me waren...Mijn ex moest uitstappen .. en kon zijn eigen weg vervolgen
Daar trof ik op een station een oude vriend van me Bert
We hadden een goede tijd tot dat zijn zus de boel vernielde en ik stapte uit hun coupe ik mocht daar niet zijn omdat ik de slechte heks ben
Ik werd verbannen en onze relatie kwam onder druk te staan
Dochter Anna ging op een volgend station eruit om haar vriend te volgen....
Geen jaar later verliet Johny mij ook en ging wonen in een instelling voor zwakzinnigen
Jongen ik moet je laten gaan maar het deed veel pijn om je te laten gaan ...
Verdrietig ga ik met bernadette Gretha en folkert op pad...
Tot er een station komt waar Bernadette
ook uitstapte om te gaan wonen in een zorginstelling
Omdat jij net als Johny nooit voor je eigen kan zorgen.....
Gretha , Flok en ik reizen verder en wachten nu af waar de trein nu gaat stoppen
Inmiddels zijn we weer een paar stations verder